Du är en vacker person.

Sunday, October 29, 2006

intersexual.

jag sitter nu och kollar på ett program om personer som är så kallat tvekönade. alltså varken tjejer eller killar.
det är intressant. många uppmanar föräldrar att inte tala om för barnet att det faktist är tvekönat, men det tycker i alla fall jag är fel. jag vill veta vem som är jag. men det måste kännas konstigt att inte kunna säga om man är kille eller flicka.

den dom pratar med nu, ser ut som en helt vanlig flicka. hon har bröst, ansiktet är lite 'killaktigt'. men vad jag har fattat, har 'hon' inga äggstockar, utan testiklar istället.
när 'hon' föddes såg 'hon' ut som en vanligt flicka. men när 'hon' opererades 9 månader senare för att 'hon' hade väldigt ont, upptäcktes det.
'hon' har utvecklats som en tjej för att kroppen inte kunde ta upp "killhormonet", och 'hon' har heller inte XX- kromosomerna som tjejer, utan XY-kromosomer som killar.

vad jobbigt :\ , att inte veta. ok , vissa får ju inte veta att dom är tvekönade förrens i tonnåren . eller kanske till och med senare. jag i alla fall skulle känna mej.. stulen? . gå omkring hela livet och tro att man är en tjej, sen få reda på att man är.. nått slags mellanting ? x .



LUCAZ, jag vill bara tala om för dej att jag saknar dej. extremt mycket. jag har tänkt på dej hela den här dagen. jag har skrattat, haft kul. men jag har sörjt dej. du betyder mycket för mej, obeskrivligt mycket. även om 1 år nu har gått.
du är underbart, trotts att du inte lever längre.
*29 juli, 1990 - 29 oktober 2005 . [L]

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home